Feliratok

Союз спасения - A Megmentők Szövetsége


Megtekintettem a dekabrista felkelésről készült filmet. Eleinte kissé csalódott voltam. Azután arra gondoltam, hogy hát mit is vártam, hiszen ismerem a történetet. Látványosság nem sok, majd a végén…

És igen. A vége felé van látványos jelenet. Ami szerintem nagyon jól meg lett csinálva. És kellően hosszú. A CGI rajongók is elégedettek lehetnek vele. Semmi kifogásolnivalót nem találtam benne. Ahogy végül az egész filmben sem.
Szerintem egy jó filmmel van dolgunk. Szépen felvezet. Megismerteti  a főszereplőket. Nem túl sok idő jut egy-egy személyre. Így túl mély karakter ábrázolás nem lehetséges. Mégis minden ott van a helyén.
És a legeslegutolsó jelenet… Szerény és katartikus egyszerre. Csúcs!

Ez a film a Szabadság Himnusza. És talán éppen ezért, nem is fogják Magyarországon vetíteni.
Hiszen épp a statárium kihirdetése előtt állunk. És honfitársaim jelentős része – netes tevékenysége alapján – alig várja ezt. Nincsenek illúzióim. Németország engedélyével fog megtörténni mindez. Újra egy társadalmi kísérlet elszenvedői leszünk. De nem merem leírni bővebben a véleményemet, hiszen a visszamenő (időhatályú) törvénykezés gyakorlata nem idegen ettől a rendszertől.
A jelenlegi magyarországi (társadalmi) helyzet miatt, nagyon elszomorított ez a film.

Nekünk időszerű…

----------------------------------------


Ebben a témában egy érdekes írás jelent meg Kabai Domonkos Lajos "tollából".
Az elolvasását javaslom. El is lehet gondolkodni rajta... Természetesen, nem kötelező egyetérteni vele. De nekem úgy tűnik egy vírus megváltoztatott (legalább) egy társadalmat.
A fortélyos félelem újra igazgatni akarja életünket.

Magam sokkal pesszimistábbnak gondolom a jövőnket, mint a Bekiáltás blogon megjelent írás fogalmazója.
Megrettent, hogy mennyi honfitársam követeli a neten a kijárási tilalom bevezetését. Amit - mint tegnap egy rendőr főtiszt nyilatkozatából megtudhattam - jelenleg (tegnap és a mai nap a biztos) nem tart indokoltnak a Hatalom. De a demokráciának még a látszatának a felszámolását: igen.
Ha nem lesz meg ehhez a parlamenti 4/5 hétfőn, nem baj, akkor majd 8 nappal később megoldják erőből.
Akkor is, ha saját maguk által szerkesztett játékkönyvük szabályait is át kell hágni.

Союз спасения: a Megmentők Szövetsége. Hamarosan kapható DVD-n. Oroszországban.

2 megjegyzés:

  1. Sajnos igaz, amit írtál! Parlamentális eszközökkel nem lehet Őket eltávolítani, marad a másik megoldás!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazából nem értem miről írsz. De lehet, hogy annyira nem is érdekel. Már csak azért sem, mert rövid üzeneted alapján úgy tűnik nekem, hogy szerinted csak két megoldás van. Soha nincs csak két megoldás. A világ nem fekete-fehér.

      Törlés