Feliratok

Лёд 2 - Jég 2

Február 14.-étől az (orosz) mozik műsorán a Jég 2.
Az első részhez van magyar felirat, de igazából túl sok visszajelzés nem érkezett a filmről. Egyetlen - személyes - emailre emlékszem. De, mintha annak se a film lett volna az aprópója.
Pedig én nagyon élvezetes alkotásnak találtam. Az alaptörténet egyáltalán nem unikális, hiszen a Rocky (és ki tudja még hány) film(ek) alapkoncepciója köszön vissza benne.
Van egy tehetséges, ám... De esetleg valaki, vagy csak saját önbizalma, akaratereje segítségével feljut a csúcsra. Esetleg a legvégére még betesznek egy párkapcsolati happy endet. És kész. A sport által meg vannk szólítva azok, akiknek jelent valamit a mozgás, a szerelmi szállal meg azok, aki...

Öregszem.
Mondjuk ez így van, mióta megszülettem, de most már jelei is vannak. Ifjúként elborzasztott és fujtogatott a decemberi nyálözön. Szeretet Ünnepe... Egy olyan társadalomban, ahol ember embernek a farkasa. Ahol a moralitás olyan alacsony, hogy az már vadállati. Egy olyan közösségben, ahol az élő embernek nincs értéke. Amióta az eszemet tudom, mindez elmondható a magyar társadalomról.
És akkor nyomatják ezt a negédes Szeretet Ünnepe dolgot.
Ifjúként, karácsony esténként, mindezt ellensúlyozandó hard core háborús filmket néztem. Így elviselhetőbb volt a csatornavízként hömpölygő képmutatás.
Öregszem.
Ez volt a harmadik december, amikor ki tudtam kerülni mindazt, ami Magyarországon a karácsonyi ünnepkört jellemzi. Ki tudtam kerülni úgy, hogy nem néztem háborús filmeket.
Őregszem.
Mondták, hogy nem fogalmazok olyan sarkosan, mint huszonévesen.
 Öregszem, mert egyre jobban tetszenek az olyan filmek, mint amilyen például a Jég is volt.
Ahogy kezdtem is, az alapkoncepciója a filmnek nem volt unikális. Ám, szerintem sokat dobott a filmen a zenei betétek. Azok a kis klippecskék, amik szervesen beépültek a filmbe, de megállták volna a helyüket szólóban is. Némelyikbe (mindegyikbe) volt egy kis fricska is. Nekem bejött nagyon a dolog.
És közületek valakinek?
Na azt nem tudom. Visszajelzés hiányában nincs mit mondanom erről. Azt sem tudom - még nagyságrendileg sem -, hogy hányan láthatták magyar felirattal. Az is lehet, hogy csak magamnak csináltam feliratot?
Ki tudja... De magamnak minek?

Jelenet a filmből
A hivatalosan kiadott ismertető néhány mondatán kívül - jelenleg - nem sok ismeretem van erről a filmről. Remélem lesz lehetőségem mgtekinteni. Az első rész alapján, engem érdekel a folytatás.
Még akkor is, ha a folytatásokkal szinte mindig baj van. Mert ha olyan, mint az első rész, akkor az a baj. Ha nem olyan, akkor meg az.

Nekem bejött az első rész humora.
Talán ezért is várom, hogy vajon mi lesz a második részben.
Talán moziban lenne legjobb megnézni, de ennek van egy pár akadálya. És nem csak az, hogy vagy 10 éve nem voltam moziban. Nem csak a magyar mozik műsorpolitikája.
Ott van még az a "probléma", hogy igazából a mozi az egy társas műfaj. És ki néz manapság olyan filmeket, amilyeneket én?)))

Ha valaki el szeretné olvasni a Jégről szóló írásomat, az megteheti itt.


6 megjegyzés:

  1. Александр Петров elég felkapott színész. Széles a repertoárja, sci-fitől kezdve, a háborús filmig, dráma, horror, vígjáték.

    VálaszTörlés
  2. Igen. Igazad van. Néhány hónapja beszélgettem egy sráccal, aki kimondottan kedveli. Jó színésznek tartja, szemben Kozlovszkijjal, aki szerinte csak jóképű, de nem jó színész. Hát, nem tudom. Túl sok filmben látni Petrovot. A Gogolba szerintem nagyon jó volt. A Jégben egy teljesen más karaktert hitelesen hozott. A Pritjazsenijében - ami ugye sci-fi - szintén jól hozta a bunkó IQ betyárt. Talán csak a T 34-ben nem volt olyan jó...

    VálaszTörlés
  3. Ha már szóba került Danyila Kozlovszkij. Ő mint rendező is "bontogatja a szárnyait". Legújabb alkotása a részben Magyarországon forgatott Csernobilról és főként a likvidátorok és a három búvár további életéről szóló filmje.
    Ma jött ki a film legelső előzetese. Gondolkodtam rajta, hogy a Central Partnershipnek és a Rasszija 24-nek az oldalán is kint van már az előzetes. Sokat egyelőre nem mond, és lehet,hogy rossz sem lesz a film, mert Kozlovszkij mellett feltűnik például Okszana Akinysina is.
    Ami viszont biztos,hogy az orosz kommentelők szénné alázták Kozlovszkijt a hozzászólásokban, mindkét csatornán.Mert a rendezés mellett ő lesz az egyik főszereplő is. Ez a CP oldalán levő előzetes videó:
    https://www.youtube.com/watch?v=rm5ujjPybYM

    Itt pedig egy rövid interjú az oroszbarátsággal egyáltalán nem vádolható 24.hu-tól. Az interjú érdekessége, hogy megemlítik, hogy az orosz Csernobil sorozatot,amit az NTV készített, is Magyarországon forgatták. Ez furcsa, tekintve,hogy annak a rendezője sokszor elmondta,hogy a sorozatot Fehéroroszországban forgatták, illetve egyes részeit a Kurszki RBMK rendszerű atomerőműben.Magyar helyszínt nem említett. Az sorozat készítői közül senkit nem interjúvoltak meg,ami nekem valószínűsíti,hogy esetleg tényleg igaz lehet,hogy Magyarországon is forgattak, az az Igor Petrenkora erősen hasonlító véres fejű kaszkadőr volt.
    https://www.youtube.com/watch?v=T-sGtpAZh6Y

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm e színes kis információkat!
      Itt is csak megismételni tudnám azt amit már megírtam a Вторжение (Притяжение-2)-nél neked. Kérek gondolkozz el a dolgon!

      De régen volt 2017. januárja...
      http://vosztok.blogspot.com/2017/01/elozetesek-bosszuallok-menyasszony.html

      Törlés
    2. Most kényszerszabadságra lettem küldve a járvány miatt, úgyhogy a következő napokban lesz időm írni pár sorozatról, filmről, előzetesekkel együtt. Nem mindegyik lesz új, lesz köztük 3-4 éves is, amiket már láttam. A műfaj szerint is próbálok különbözőeket válogatni.

      Törlés
    3. Izgatottan várom...)))
      Remélem, az e-mail címem megvan még!

      Törlés